Tajna poslovnog uspeha

Objavljeno Autor: Laloona Kategorije: Novac Tags: , , ,

Kada govorimo o uspehu verovatno mislimo na ono što lično smatramo uspehom. Prema tome, govoriti o Opštem uspehu je apsolutno nemoguće. Sa time se, verovatno, mnogi slažu.

Danas ne želim pisati o tome šta je za koga uspeh, to su već neke lične stvari i uverenja, nego želim sa vama da podelim jednu od najvećih Tajni uspeha u poslovnom svetu ikad definisanih. Kako vi možete uspeti u vašem poslu? Šta je to što je najvažnije od svih stvari koje radite na putu uspeha i o čemu treba da vodite najviše računa? Šta to većina ljudi koji su se ostvarili u poslovnom svetu najviše preporučuje? Kada jednog dana definišete svoje ciljeve i krenete u željenom pravcu, šta je to što vam treba biti alfa i omega, prvo i poslednje? Kao i pre svakog svog teksta napominjem da su sledeća razmišljanja plod saznanja iz knjiga koje sam pročitala, a većinom rada na terenu u ličnom iskustvu i kroz komunikaciju sa uspešnima.

U čemu je Tajna?

Kada počnete da radite neki posao, prodajete neki proizvod (distribuirate ga, reklamirate, prevozite, proizvodite…) ili uslugu najvažnija je vaša interakcija s drugima. To znači, bićete uspešni u svom poslu onoliko koliko uspete da pomognete drugima da reše svoje probleme ili zadovolje neke svoje potrebe uz pomoć toga šta im nudite. Uspeh u bilo čemu je proporcionalan tome koliko ćete ljudi zadovoljiti u bilo kom segmentu poslovanja.

Ljudi najčešće kreću od sebe i dok planiraju neki svoj uspeh (bilo kakav) u glavi imaju svoje ciljeve i planove, međutim, na terenu (u bilo kojoj oblasti), susreću se sa problemima nedostatka zarade, nerealizacije zbog nerazumevanja drugih, problemi sa radnicima, poslovnim partnerima, porodicom… Čak i u porodici možemo da vidimo da ako nešto što nudimo na usvajanje lakše prolazi ako i drugi članovi mogu da zadovolje svoje potrebe nego kada insistiramo samo na svojim ličnim interesima. Porodicu na stranu, danas govorimo o poslu. Na tržištu je s jedne strane opšta trka i konkurencija, a s druge, nam se čini da neke to uopšte ne dotiče. Ponekad za nekog kažemo da nema šanse da će uspeti jer je konkurencija veoma jaka, ali taj baš napravi fenomenalan posao.

Šta je savet? Možete izabrati da se bavite bilo čime i bilo kojim oblikom poslovanja ako ste usmereni prema tome da zadovoljite veliki broj ljudi, vaš posao će uvek rasti. Evo jednog primera: zamislimo dve trgovine s obućom.

  1. ulazite, trgovac je neljubazan (ili indiferentan); pitate za obuću za svadbu; on vam pokaže na kojoj polici stoje muške cipele i to je sve; vi izlazite jer niste mogli da se odlučite….
  2. ulazite u trgovinu sa cipelama; trgovac vas ljubazno pozdravi; vi pitate za cipele; on vas pita da li je u pitanju neka specijalna prilika (za šta su vam potrebne?); odgovorite za svadbu; on vam pokazuje malo lepše modele u skladu sa vašim godinama; odelom kojeg ćete nositi itd…

U ova dva primera sam htela da pokažem i dokažem da ćete verovatno svaki put kada budete imali dilemu ići, upravo, tamo gde vam neko pomaže da dilemu rešite. Ovo možete da prenesete na bilo koju trgovinu, kompaniju, uslugu u bilo kom sektoru vašeg poslovanja i vezano za bilo šta. Ljudi su ponekad toliko ponešeni svojim ciljevima i željom da zarade da ne obraćaju pažnju na druge. Ne slušaju kupce, korisnike usluga, zaposlene… ne održavaju dobre međuljudske odnose. Sve naše fabrike su propale zahvaljujući gluvonemom rukovodstvu koje nije osluškivalo savremene potrebe ljudi (promene na tržištu i nova dešavanja) nego im je bilo bitno da zadovoljavaju svoje lične interese, a na kraju nisu mogli čak ni to. Rezultat tuđeg nezadovoljstva, tj. rezultat toga da drugi nisu pronašli nikakav interes u interakciji s vama dovodi do propasti poslovanja. To se odnosi i na sport, muziku, nauku i sl. Čak i ako trgujete akcijama na berzi vaš uspeh će zavisiti od toga da li će drugi da vam daju prave informacije u pravo vreme i da li će hteti da to dele s vama (verovatno to zavisi od toga šta vi njima možete da pružite, a njima treba). Kad su pitali Henrija Forda šta bi radio kada se ne bi bavio proizvodnjom automobila rekao je: “Pronašao bih neku drugu ljudsku potrebu, a zatim bih težio da je zadovoljim bolje od drugih”.

Znamo da je sebičnost u poslovanju najčešći razlog propasti svih ljudi. Znamo da oni koji nam ne trebaju, njima ni ne idemo. Znamo da nas oni koji su razočarali u usluzi neće više videti. Znamo da nećemo nikad više dati novac za nekvalitet.

Dakle, čime god želite da se bavite, a imate novca i mogućnosti da to započnete najvažnije je zapravo šta to nudite ljudima. Mnogi sanjaju da počnu posao sa nečim što nema na našem tržistu. Misle da je uspeh u tome da treba biti prvi. Evo zašto ja ne mislim tako. Čak i da ste prvi u distribuciji nekog proizvoda ili usluge (ili je nešto apsolutni trend, a vi se naslanjate na to), uvek će doći dan u kojem će se pojaviti konkurencija, pa još jedna, a uskoro i 20 takvih. Ako budu bolje zadovoljavali potrebe ljudi, vi nećete zadržati dobru poziciju. Primera radi, moja kompanija je pre 15 dana počela sa distribucijom proizvoda koji su trenutno najveći i apsolutni hit na tržištu, bez konkurencije, a posao su neki napravili, a neki ne. Posao su napravili upravo oni koji su ga napravili i sa svim drugim proizvodima.

Želim vam puno uspeha u zadovoljavanju svojih ciljeva tako što ćete zadovoljiti i rešiti stotine drugih potreba i problema. Budite onaj koji rešava problem….

Napišite komentar