Shvatite da već jeste ono što želite da jeste

Objavljeno Autor: Tajna Kategorije: Tajna Tags: , , , , , ,

Već sam pominjao da mi je u trenutno jedan od omiljenih autora Džo Vitali (Joe Vitale). On je autor velikog broja knjiga, audio materijala, raznih drugih programa, stručnjak za internet marketing, jedan od učesnika filma Tajna. Džo živi u skladu sa Tajnom i od beskućnika je stigao do multimilionera sa velikom kolekcijom luksuznih automobila, skupocenih gitara, retkih knjiga i svega ostalog što voli i što ga čini srećnim. Kao takav on je sebe postavio za uverljivog učitelja Tajne i čoveka čija reč ima poseban značaj.

Do sada sam kupio više njegovih knjiga i programa, pa želim sada sa vama da podelim neka od njegovih učenja. Danas pišem o intenzitetu različitih mentalnih akcija koje radimo ka ispunjenju želja.

Jedna od ključnih stvari koju često prvo naučimo kada počnemo da razmišljamo i učimo o uspehu je: postavljanje ciljeva. Više puta sam pisao o postavljanju ciljeva, a jedan značajan video klip o postavljanju ciljeva možete da vidite u tekstu od pre skoro dve godine. Brajan Trejsi je autor koji ima najviše referenci iz oblasti postavljanja ciljeva, uglavnom zahvaljujući knjizi: “Ciljevi”.

Postavljanje ciljeva je veoma značajno jer su ciljevi naši putokazi, jasan znak u kom pravcu idemo. Samo mali procenat ljudi ima jasno određene, zapisane ciljeve. U više ponovljenih eksperimenata je utvrđeno da samo oko 3% ljudi zapisuje svoje ciljeve. Posmatrali su velike  grupe studenata, a nekoliko godina nakon završenih studija su zaključili da je tih 3% imalo preko 90% ukupne količine bogatstva koje su stekli svi iz tih eksperimentalnih grupa.

Dakle, postavljanje ciljeva je veoma važno, ali nije dovoljno. Kada postavimo cilj, on ostaje na svesnom nivou i ne ide dublje. Potrebno je da cilj nekako urežemo u svoju podsvest. To se postiže postavljanjem namere.

Namera je moćnija od cilja. Kada imamo nameru da nešto ostvarimo, u to su uključene i emocije i vizuelizacija ostvarenog cilja i stalno razmišljanje o koracima koje treba da preduzmemo.

Namera se stvara tako što se fokusiramo na krajnji rezultat. Šta je to što želimo? Šta je tačno to što želimo? Smislite što više specifičnosti i detalja. Učinite da to što želite bude merljivo. Nije dovoljno da kažete samo: želim više novca. Koliko je to novca? Kako izgleda taj novac. Šta biste uradili sa njim? Kako bi ste se osećali kada biste imali toliko novca?

Setite se kako izgleda kada želite da kupite nove cipele. Nije dovoljno da uđete u prodavnicu i kažete: ja hoću nove cipele.  Kakve cipele želite? Da li želite svečane cipele, cipele za svaki dan, čizme za sneg, sandale…? Kakva štikla treba da bude? Koju boju cipela želite? Kakvo kopčanje treba da bude? Koji materijal? Kakav oblik? Koji broj vam treba?

Kako izgleda Vaš krajnji rezultat? Postavite sva ova specifična pitanja, kao i za cipele.

Ali postoji i nešto što je jače i efikasnije od postavljanje namera. Džo Vitali to zove Nevilizovanje ciljeva. Zahvaljujući Nenadu, i svi mi smo čuli za Nevila Godarda i njegovo učenje o imaginacijama. Džo Vitali je takođe veliki poštovalac Nevila i iskoristio je njegovo ime da bi izveo reč Nevilizovanje, kako bi opisao postupak imaginacija koje predlaže Nevil Godard.

Naime, jače i efikasnije od postavljanja ciljeva i uspostavljanja jasne namere je da mislimo kao da je naš cilj već ostvaren.  Idemo do tačke u vremenu nakon ostvarenja cilja i živimo kao da je ostvaren. Dakle, ne razmišljamo o tome kako bi bilo kada bismo imali Mercedes SL, nego ga već imamo. Kako se osećate sada kada ga imate? Kakav je pogled na kontrolnu tablu? Kakav je miris kožnih sedišta? Kakav je osećaj pod prstima kada dodirujete sedište, menjač, volan? Šta se vidi iz automobila dok se vozite Azurnom obalom? Možda vozite kroz Alpe? Ili samo prolazite starim krajem da ekipa iz kraja vidi ovaj san snova?

Džo poseduje jednu Nevilovu knjigu koju je lično potpisao autor rečima: “Assume the wish fulfilled” (Podrazumevaj da je želja ostvarena). Te četiri reči sjajno opisuju Nevilovo učenje. Hvala i Nenadu koji nas je kroz svaki svoj tekst podsećao na ovaj princip primene Tajne.

Džo Vitali navodi još jedan princip, kako on kaže, još moćniji od Nevilizovanja. To je princip prisećanja o kome sam već pisao u tekstu Setite se budućnosti. Ukratko ću ponoviti da se princip zasniva na tome da odemo u daleku budućnost gde smo ostvarili sve svoje ciljeve i gde nam trenutni cilj izgleda smešno malo. Mercedes SL izgleda samo kao prvi od mnogih luksuznih modela automobila koje sada posedujete. Sada imate apsolutno sve što ste ikada želeli i u nekom razgovoru sa prijateljima se prisećate kakav je to osećaj bio kada ste mogli sebi da priuštite prvi mercedes.

Na primer, ja često sedim u dvorištu svoje kuće i pričam upravo Džou Vitaliju koga sam pozvao da mi bude gost, kako sam ostvario materijalno blagostanje i kako sam i ja živi dokaz toga da je sve čemu on uči ljude apsolutna istina.

Sećanje je lakše od stvaranja, tako da je mentalni proces prisećanja jednostavniji nego da radite imaginacije kako baš sada ostvarujete cilj.

U ovom tekstu nije navedena ni jedna nova tehnika. Ako se bavite Tajnom i zakonom privlačenja, za sve ove tehnike ste već čuli i verovatno ste ih primenjivali. Ali meni je zanimljivo što je u ovom tekstu data hijerarhija po efikasnosti nekih mentalnih tehnika usmerenih na postizanje uspeha. Dakle, važno je postaviti i zapisati ciljeve kojima težimo, ali je još važnije neki cilj pretvoriti u nameru koja podrazumeva jasnu sliku, uključene emocije, stalno fokusiranje pozitivnih misli ka ostvarivanju namere. Još značajnije je da smatrate da vam se ta namera već ostvarila i da tako nastavite sa životom. A najveći efekat ima da se pozicionirate daleko u budućnost i da se prisećate kako ste privukli neki od svojih sadašnjih ciljeva.

Jel se sećate kada ste zaradili svoj prvi milion eura? Da li se sećate kada ste nekim “čudom” ozdravili? Jel se sećate kada ste se tek zaposlili, kako su vas kolege srdačno prihvatile? Da li se sećate kada je tajna.rs bila među 100 najposećenijih sajtova u Srbiji?

About Tajna

http://tajna.rs/moja-prica/

Napišite komentar