Brza promena raspoloženja – nekoliko predloga

Objavljeno Autor: Tajna Kategorije: Tajna Tags: , , , , , , , ,

Pre neki dan sam se osećao loše. Imao sam razloga za to jer se desio jedan neprijatan događaj. Pogotovo mi je bilo neprijatno zato što sam mislio da se takve stvari više meni ne događaju jer sam naučio Tajnu i primenjujem je već neko vreme. Pitao sam se kako sam uspeo da privučem takav događaj, kako sam to negativno razmišljao. Ipak, pokušao sam da promenim raspoloženje, da se opet osećam lepo i prijatno, međutim nisam nikako mogao da se oslobodim misli o tom incidentu. Onda sam shvatio da je neophodno da se prvo suočim sa situacijom, da je izbistrim u svojoj glavi, a tek onda mogu da pristupim promeni raspoloženja.

Zato što nas Tajna, odnosno zakon privlačenja, uči da privlačimo onakve događaje kakve su nam misli, neophodno je da se što pre oslobodimo negativnih misli i negativnog raspoloženja kako bismo sprečili takve događaje u budućnosti. U ovom tekstu navodim nekoliko najefikasnijih načina da veoma brzo promenimo raspoloženje kada se osećamo negativno, pod stresom ili smo ljuti. Ali to sve možemo da uradimo tek kada se “obračunamo” sa razlogom nastanka emocija, odnosno kada prihvatimo situaciju koja je nastala.

  1. Prvi predlog je da dišete duboko desetak puta. Zatim pokušajte da pročistite svoj um od bilo kakvih misli. Loše raspoloženje često nastaje zbog toga što imamo jednu lošu misao koju nebrojeno puta ponavljamo. Zato je potrebno da oslobodimo mozak takvih misli. Ali meni je uvek bilo teško da se koncentrišem na to da ne mislim ni o čemu. Ovaj način promene raspoloženja zahteva određeni trening i mentalnu disciplinu, ali je vrlo efikasan. Može da vam pomogne ako se koncentrišete na udisaje i izdisaje i ne mislite ni na šta drugo. Takođe, možete da zamislite sveću i pokušate da se koncentrišete na plamen.
  2. Ono što je kod mene uvek bilo delotvorno za poboljšanje raspoloženja je fizička vežba. Najviše mi je u tome pomagalo aerobno vežbanje (trčanje ili plivanje). Jednostavno, kada se izmorim fizički, nemam energije da je trošim na uzaludno razmišljanje o lošim stvarima. Mozak tada nekako uspori i razmišlja samo o onome što je neophodno, a sa tim ide i promena raspoloženja nabolje. A da ne pominjem endorfin, hormon koji se luči usled fizičke vežbe, a koji utiče na to da osetimo zadovoljstvo.
  3. Gledanje smešnog filma, ili slušanje audio materijala koji vas inspiriše može da veoma brzo promeni vaše raspoloženje. Tada ste u potpuno “drugom filmu”, bežite u neku drugu realnost. Zato uvek preporučujem film Tajna svima koji su neraspoloženi ili razočarani. Ipak, mislim da je efekat ove tehnike kratkotrajan i da deluje samo tokom trajanja tog spoljnog stimulansa, a da nakon toga treba primeniti neku od ostalih tehnika kako bismo izvršili trajnu promenu raspoloženja.
  4. Jedna od veoma efikasnih tehnika je da promenite svoj stav, odnosno držanje. Kada ste tužni i neraspoloženi imate potpuno drugačije fizičke pokrete u odnosu na pozitivno raspoloženje. Ako se promenite fizički, to za sobom povlači i promenu psihe u tom trenutku. Najefikasnije je sa stanete ispred ogledala i smejete se bar jedan minut neprekidno. Nemojte da se samo osmehujete, već probajte da se smejete glasno, zarazno, urnebesno, zacenite se od smeha. Biće nelagodno u početku da se smejete na silu, ali već posle nekoliko sekundi ćete osetiti promenu. Nemoguće je da se smejete, a da se i dalje osećate loše. Dakle, preporuka je da se ponašate onako kako biste se ponašali da ste srećni, raspoloženi, samouvereni.
  5. Zahvalnost je nešto o čemu još uvek nisam pisao, ali moraću u skorije vreme zato što je vrlo značajno. Kada osećate zahvalnost, takođe ne možete da se osećate loše. A zahvalnost možete da osetite skoro prema svemu. Na primer, zahvalni ste jer ste zdravi (ili bar što niste bolesniji nego što ste sada :-)), zahvalni ste za porodicu koju imate, za posao koji radite, za prijatelje, za hranu… Situacija uvek može da bude mnogo gora nego što je sada i zato treba da budemo zahvalni za sve što imamo u ovom trenutku. Ovo ne kažem zato da bismo razmišljali o gorim stvarima koje mogu da se dese, nego da bismo cenili ono što imamo. Kada jednom postignemo osećaj zahvalnosti onda ćemo osećati i zadovoljstvo.
  6. Nađite srećnu misao. Mislite na svoj cilj. Mislite o nekom lepom putovanju. Mislite o svom idealnom mestu za relaksaciju gde je sve dobro, tiho i mirno. Mislite o prošlim lepim događajima. Mislite o idealnoj budućnosti. Ima toliko lepih misli koje možemo da imamo, samo ako odlučimo da prestanemo da razmišljamo negativno i usredsredimo se na prijatne misli. Siguran sam da će i naš um biti zahvalan na toj odluci jer je i njemu prijatnije da mislimo o lepim stvarima.
  7. Primenite tehniku Ričarda Bandlera koju sam opisao u tekstu “Dobro raspoloženje je osnova za TAJNU“.

Sigurno ima još mnogo načina da popravimo raspoloženje. Ja sam naveo samo nekoliko koje sam lično koristio, više ili manje uspešno. Voleo bih da čujem još neke, vaše načine da se oslobodite lošeg raspoloženja i negativnih misli.

About Tajna

http://tajna.rs/moja-prica/

5 Odgovori na Brza promena raspoloženja – nekoliko predloga

  1. Freedom

    Kad god sam negativan, ja procitam neki tekst odavde, ovde je sve pozitivno.. 🙂

  2. Marijeta

    Hvala Tajno…ovo mi je trebalo baš danas.Hvala.

  3. jelena

    ovo je potrebno i danas i uvek, stalno sam uzrujana i pre cu ove savete poslusati nego zaglaviti sa lekicima i unistiti sebe jos vise…mislim da ce pomoci rad na sebi…Hvala Tajno <3

  4. nasmijano sunce

    Slazem se sa Slobodanom tj Freedom 😀
    A druga stvar,kad nemam koncentraciju da gore nawedeno,ja afirmisem ‘osjecam ljubav’ i brzo osjetim ljubav i rast raspolozenja i onda idem i ljubim sve po kuci 🙂

  5. boki37

    Dobro je ko poseduje neki vrt, rad sa biljkama takodje podize nivo pozitivne energije.

Napišite komentar